Mamy przyjemność poinformować, iż zespół ekspertów zakończył prace nad strategię wdrażania projektu innowacyjno-testującego. Tym samym zmierzamy do końca pierwszego etapu realizacji projektu, czyli fazy przygotowań, a rozpoczynamy fazę wdrażania. Przed nami uzgadnianie strategii wdrażania z Krajową Siecią Tematyczną. Uzgadnianie to zaplanowane jest na dzień 21 września 2011 r.
Opracowany dokument będzie niebawem dostępny w zakładce "O projekcie".
Produktem finalnym realizowanego projektu innowacyjno-testującego będzie narzędzie zarządzania pozwalające na skuteczne wdrażanie i upowszechnianie w jednostkach systemowego benchmarkingu wspierającego proces monitorowania i doskonalenia kluczowych procesów, obejmujące:
- modelowy zestaw wskaźników monitorowania efektywności realizacji kluczowych procesów,
- metodologię prowadzenia benchmarkingu,
- schemat kompetencyjny zapewniający wdrożenie wypracowanego modelu w jednostkach,
- narzędzie informatyczne służące do gromadzenia i przetwarzania danych,
- wyniki badań porównawczych,
- bazę dobrych praktyk,
- portal internetowy projektu, publikację książkową i publikacje prasowe.
W efekcie zastosowania innowacji kierownicy jednostek uzyskają szybki dostęp do aktualnych informacji rozszerzających perspektywę samooceny funkcjonowania zarządzanej jednostki (porównanie do uśrednionych wyników osiąganych w innych jednostkach dla procesów przyjętych do monitorowania) oraz umożliwiających doskonalenie nadzorowanych procesów w oparciu o doświadczenia innych, podobnych urzędów, osiągających najlepsze wyniki (szczegółowy opis przebiegu procesu dla zidentyfikowanych dobrych praktyk). Ponadto wypracowany schemat kompetencyjny dla kadry zarządzającej w zakresie w jakim zostanie przeniesiony na grunt służby przygotowawczej i/lub systemu szkoleń kadry kierowniczej w jednostkach, wpłynie na wzrost potencjału kadry zarządzającej w sferze wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania do podnoszenia jakości realizacji usług publicznych.
Efektem globalnym innowacji będzie wzrost jakości świadczenia usług publicznych w urzędach objętych benchmarkingiem.