W dniu 25 czerwca br. w Warszawie odbyła się konferencja realizatorów projektów innowacyjnych w ramach konkursu 3/POKL/5.2.1/2009/IN "Monitorowanie jakości usług publicznych, m.in. poprzez wspieranie tworzenia wskaźników typu quality of governance, quality of life o zasięgu krajowym, wspieranie upowszechniania tzw. indeksów dobrej gminy oraz benchmarking". Organizatorem spotkania był Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego, pełniący funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Działania 5.2.
Celem spotkania było zaprezentowanie przez Beneficjentów doświadczeń i efektów prac, związanych z pogłębioną diagnozą sytuacji problemowej w projekcie, przygotowaniem wstępnej wersji produktu finalnego i strategii wdrażania. W spotkaniu, oprócz realizatorów projektów, udział wzięli także m.in. przedstawiciele Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz pracownicy uczelni wyższych zainteresowanych kwestią innowacji w obszarze administracji samorządowej.
Projekt "Benchmarking..." oraz jego dotychczasowe efekty zostały zaprezentowane przez p. Mariusza Śpiewoka - kierownika projektu.