Ostatnie 4 miesiące były czasem intensywnych prac związanych ze zbieraniem danych benchmarkingowych, ich weryfikacją, a następnie analizą mającą na celu identyfikację najlepszych rozwiązań.
Ankieta benchmarkingowa, w oparciu o którą prowadzone są badania dotykała 13 kluczowych procesów realizowanych w urzędach:
1) Postępowanie administracyjne: Wydanie decyzji pozwolenia na budowę
2)Postępowanie administracyjne : wydawanie decyzji o warunkach zabudowy (zadanie gminy, w tym miasta na prawach powiatu
3) Postępowanie administracyjne: decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (zadanie gminy, w tym miasta na prawach powiatu)
4) Postępowanie administracyjne: uzyskanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów (zadanie gminy, w tym miast na prawach powiatu oraz powiatów)
5) Utrzymanie infrastruktury miejskiej na przykładzie oświetlenia (z perspektywą pomiaru zarządzania energią) (gminy)
6) Gospodarka odpadami (gminy, w tym miasta na prawach powiatu)
7) Monitorowanie zaległości podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości
8) Egzekwowanie zaległości podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości
9) Organizacja sieci szkół publicznych w zakresie dotyczącym kształcenia obowiązkowego
10) Realizacja usług społecznych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
11) Opieka nad dziećmi do lat 3 (żłobki, kluby dziecięce, dzienny opiekun)
12) Zarządzanie zasobami ludzkimi (gminy i powiaty)
13) Organizacja pracy urzędu (gminy, w tym miasta na prawach powiatu oraz powiaty).