W ostatnich miesiącach, grupa uczestników projektu wzmocniła się o kolejne 21 jednostek, co daje łącznie 40 urzędów nastawionych na doskonalenie się. Dzieląc się doświadczeniami i osiąganymi wynikami, urzędy starają się znaleźć najlepsze rozwiązania, które po ewentualnym zastosowaniu/wdrożeniu, w istotny sposób przyczyniłyby się do poprawy jakości świadczonych przez nich usług. Wszystko to, z myślą o mieszkańcach i przedsiębiorcach, którzy z usług urzędów korzystają na co dzień. Tak prowadzony benchmarking, to element biznesowego wsparcia dla jednostek, które dzięki „podglądaniu” tych najlepszych, będą mogły baczniej przyglądnąć się funkcjonowaniu swoich urzędów i ocenić efekty ich pracy, a co za tym idzie, podjąć kroki ku poprawie.
W ramach projektu, jednostki biorą udział w szeregu dodatkowych działań, których celem jest wsparcie w ocenie własnej pracy i identyfikacji obszarów wymagających doskonalenia. Warto tu podać za przykład badania satysfakcji klientów, które w ostatnich tygodniach są prowadzone we wszystkich 40 urzędach biorących udział w projekcie koordynowanym przez Śląski Związek. Wyniki tych badań będą stanowiły zbiór cennych informacji na temat funkcjonowania urzędów w oczach mieszkańców i przedsiębiorców.
Efektem projektu ma być nie tylko zbiór najlepszych rozwiązań stosowanych w urzędach w różnych obszarach tematycznych, które uda się znaleźć w toku prowadzenia badań porównawczych urzędów, ale przede wszystkim podniesienie kompetencji kadry zarządzającej jednostkami i uzmysłowienie jak ważne jest to, by doskonalić się poprzez naukę od najlepszych.
Jednostki biorące udział w projekcie od początku jego realizacji:
Jednostki, które przystąpiły do projektu w roku 2014: