W listopadzie i grudniu 2011 roku zintensyfikowaliśmy działania mające celu wsparcie projektu poprzez narzędzia informatyczne. Poniżej prezentuję uruchomione przedsięwzięcia.
1. Serwer
Od początku realizacji projektu, ze względu na brak płynności finansowej projektu, przesuwaliśmy termin zakupu serwera. Po ostatnio otrzymanej transzy dofinansowania uruchomiliśmy procedurę zakupu i jeszcze przed zakończeniem 2011 roku planujemy pracować na własnym serwerze. w fazie testowej będzie on przede wszystkim serwerem plików. Natomiast po zakończeniu fazy testowej planujemy przenieść na serwer pozostałe narzędzia informatyczne.
2. Platforma e-learningowa
Strategia wdrażania przewiduje wsparcie kompetencyjne dla uczestników projektu również poprzez udostępnienie szkoleń e-learningowych. W związku z tym wystąpiła konieczność zakupu platformy. Na 19 grudnia 2011 roku zaplanowano odbór platformy od Wykonawcy. W kolejnym kroku planowane jest wprowadzenie na platformę treści merytorycznych szkoleń. Pełną funkcjonalnośc techniczną i merytoryczną platforma uzyska na koniec stycznia 2012 roku.
3. Narzędzie wspierające prowadzenie benchmarkingu
Głównym celem wdrozenia narzędzia jest wsparcie etapu wprowadznia, gromadzenia i udostępniania danych, które będą stanowiły punkt wyjściowy do identyfikacji dobrych praktyk. Założenia do narzędzia powstały w sierpniu 2011 roku. Obecnie trwają prace programistyczne. Testowanie narzędzia zaplanowano na marzec 2012 roku.
4. Rozwój portalu benchmarking.silesia.org.pl
Stale powiększamy zawartość portalu projektu. W ostatnim okresie, tj. od września 2011, zawartosć merytoryczna znacząco się zwiększyła. Ponadto od stycznia 2012 roku planujemy położyć nacisk na upowszechnianie projektu poprzez zamieszczanie eksperckich artykułów na temat kontroli zarządczej.